Planb.com.hr

Generacija 2.0 u prosvjedu protiv državne mature

Za one koji žive ispod kamena zadnjih par dana, hrvatski srednjoškolci organizirali su masivni prosvjed protiv državne mature. U mainstream medijima posebna je pažnja dana činjenici da su prosvjedi dogovoreni putem interneta. Što se drugo moglo očekivati od današnjih srednjoškolaca koji su uz Internet odrasli. Za današnju djecu drugi oblici komunikacije nisu ni dolazili u obzir.

Pošto je Primorac odlučio odgoditi pokuse sa državnom maturom nakon što je vidio masu učenika na trgovima, ova demonstracija dokazala je nekoliko stvari. Dokazala je prvenstveno da je internet postao moćan medij, za novu generaciju definitivno glavni mainstream. Možda će konačno ljudi početi shvaćati internet kao pravi medij a ne kao "ono gdje mi dijete chata i igra igrice".

Druga stvar koju su ovi prosvjedi dokazali a koja je možda i važnija je da su djeca 2.0 generacije ovce. Lako ih je manipulirati putem interneta i ne razmišljaju vlastitom glavom. Ja sam uvjeren da su pokušali napraviti demonstraciju protiv nečeg totalno bezveznog da bi svejedno uspjeli. Mladi su puni entuzijazma i potrebe da sudjeluju u nečem velikom, slagali se oni s tim ili ne. Državna matura je u principu gotovo jedina dobra stvar koja se trebala dogoditi našem školstvu u zadnjih mnogo godina, a na žalost, ovim prosvjedima uspjeli su ju uništiti.

Zašto prosvjedovati protiv istih kriterija svima? Pričao sam s mnogim srednjoškolcima i mnogi se slažu sa mnom, izašli su na prosvjed tek toliko da prosvjeduju i da se osjećaju djelom nečeg velikog. Državna matura nije neka velika kletva koju je "zli ministar Primorac" bacio na ovu generaciju. Ona je zapravo jedna vrlo kvalitetna ideja kojoj je cilj postići jednake kriterije prilikom upisa na fakultet za sve. Kriterije o kojima ne odlučuju subjektivna razmišljanja vaših profesora već samo vaše stvarno znanje.

Na žalost ima mnogo onih kojima zapravo odgovara da nemaju svi jednake kriterije prilikom upisa na fakultet. Zbog njih nećemo imati državnu maturu. Zbog njih i zbog toga što generacija 2.0 ne zna razmišljati svojom glavom već guta sve što im se putem medija servira.

Razlozi prosvjedovanja protiv državne mature svakom tko iole promisli svojom glavom učinit će se potpuno besmislenima. Kao jedan od glavnih razloga navodi se razlike u udžbenicima po kojima su učenici učili u različitim školama i postojanje gradiva na državnoj maturi koje neki učenici nisu učili. Gdje je tu razlika od dosadašnjeg sistema sa prijamnim ispitima na fakultetima? Hoće li vas netko pitati na prijamnom ispitu jeste li možda radili po ovom ili onom udžbeniku? Neće. Hoće li vas pitati jeste li učili neko gradivo? Neće. Dobit ćete pitanja na koja morate znati odgovor. Ako niste učili to gradivo koje vam je potrebno za upisati određeni fakultet trebali ste ga sami naučiti sa strane u slobodno vrijeme jer očito ste promašili prilikom upisa srednje škole. Ono što se na državnoj maturi nalazi uči se u gimnazijama. Gimnazije su namijenjene tome da se nakon njih upiše fakultet. Ako u vašoj strukovnoj školi neko gradivo koje vam je potrebno za upis na fakultet ne postoji, zašto ste upisali tu školu? Nije greška u Primorcu, ni u državnoj maturi. Greška je dragi moji srednjoškolci u vašem načinu razmišljanja.

Objavljeno 29.04.2008. u 15 sati i 20 minuta

Kategorije: web 2.0,


Prijavi post na HR.Digg
Komentari
  1. zanimljiv stav ;)
    borja 29.04.2008. 15:24
  2. koliko sam uspjela shvatiti učenici nisu prosvjedovali protiv državne mature već zbog traljave provedbe iste. imaju sasvim pravo prosvjedovati protiv toga da budu, kako su sami rekli, pokusni kunići. isto kao što bi roditelji osnovnoškolaca trebali prosvjedovati protiv hnos-a ili studenti protiv bolonje. sve su to u teoriji lijepe stvari, ali u praksi loše uvedene i provedene, jer je onima na vlasti bilo važnije da se o tome priča i piše - evo, vidite kakav smo mi napredak ostvarili - a sad jel to funkcionira ili ne, manje važno. traljava vlast, traljava država ...
    Ire 29.04.2008. 17:14
  3. S državnom maturom se započelo pred neke tri godine tj tada se govorilo da generacija koja upisuje će imati državnu maturu. No problem je u tome što je ministarstvo dalo samo državnu maturu a nije ništa drugo omogućilo. Tj. još uvijek se nezna priznaju li fakulteti državnu maturu kao takvu ili ćeš na nekim fakultetima morat polagat prijemne a na nekim ne. Štrajk je potpuno opravdan jer kako ire kaže nije da učenici ne žele državnu maturu i da njima ona nije dobra nego jednostavno oni su htjeli da ministarstvo, prije te državne mature, riješi sve što se ima za riješit, a ne da sada svi polože tu maturu i onda da djeca neznaju kuda sa sobom.
    Bojan 30.04.2008. 03:22
  4. maturu treba sprovesti, problem je sto je djecu vjerojatno strah da ce ih vecina popadati ili nece moci upisati zeljeni fakultet jer su nedovoljno pripremljeni za maturu zbog nekvalitetnog nastavnog kadra u osnovnim i srednjim školama...
    nikola 30.04.2008. 09:34
  5. @ nikola - da, najlakše je krivnju svaliti na profesore ... kriva je država koja nema pojma što radi. imaju neku idejicu i umjesto da je razrade, sruče sve u krilo profesorima. evo, na, snalazite se. a ako ne uspiju, očito je ko pobere krivnju ...
    Ire 30.04.2008. 14:16
  6. Ne slazem se da su srednjoskolci prosvjedovali tek prosvjeda radi. Prosvjed nije bio organiziran protiv drzavne mature nego kako su i sami srednjoskolci rekli zbog lose provedbe iste. Uveli smo Bolonjski proces koji se na nasim fakultetima uopce ne provodi, ali ono sto je ministru Primorcu jedino bitno je da mocna EU sad ima podatke da Hrvati studiraju po Bolonjskom procesu. Kome drzavna matura trenutno koristi? Skolarcima sigurno ne jer se jos uvijek ne zna hoce li je odredeni fakulteti prihvatiti kao relevantan kriterij po upisu. Nisam protiv drzavne mature, ali protiv ovakve traljavosti u provedbi jesam i u potpunosti podrzavam prosvjed. I jos jedna stvar - gimnazije su namijenjene tome da se nakon njih upise fakultet?! I jos postavljas pitanje zasto su ucenici upisivali neku drugu srednju skolu ako su nakon nje namjeravali na fakultet?-strasno! Zavrsila sam srednju turisticku skolu prema iznimno kvalitetnom programu, imala obavezna tri strana jezika i nakon toga upisala sociologiju koju u srednjoj nisam imala... Toliko o tome..
    Dextroza 01.05.2008. 16:22
  7. Pozdrav!
    Slazem se u potpunosti da je sustav drzavne mature vrlo pozitivan, i zalim sto ga nije bilo kad sam ja zavrsavao srednju skolu.
    Ali slazem se i sa prosvjednicima, mislim da je ovaj slucaj pokazatelj da ti mladi ljudi misli svojom glavom i da se ne boje izaci na ulice i to svoje misljenje prezentirati javnosti.
    Za razliku od studenata koji pri uvodjenju Bologne nisu poduzeli nista ozbiljno, jadnima je bilo stalo tek da upisu fakultet, a to sto ce ga pohadjati po sistemu koji ni profesori nisu kuzili, nikog nije bilo briga, ni ministarstvo, ni studente.
    Bilo je bitno da se mi, kako je netko vec naveo, deklariramo kao provoditelji Bologne pred EU, a tako je i sada sa drzavnom maturom.
    To me podsjeca na onu animiranu reklamu ministarstva financija koja je isla za vrijeme uvodjenja PDV-a, crtani likovi iz cijele Europe defiliraju i izjavljuju, svaki na svom jeziku, kako imaju svoju inacicu PDV-a, a onda na kraju dodje nas lola i ponosno izjavi kako sad i mi imamo PDV.
    Nije bilo bitno predstaviti narodu sto taj PDV predstavlja i sto donosi, vec samo da ga ima cijela Europa.
    Ista analogija je danas u obrazovnom sustavu, bitno da Primorac nosi cipele koje se nose i u Europi, a to što mu je noga desetak brojeva manja - who cares? Napunit cemo ih papirom i starim krpama i tako rijesit problem - kao i uvijek do sad.
    Jim 03.05.2008. 01:45
  8. Evo citam bas danas kazu bit ce nesto i od studentskih prosvjeda :)
    Toni Aničić 03.05.2008. 19:22
  9. Ne, nismo svi prosvjedovali samo zato da bi prosvjedovali jer nam je, eto, bilo malo dosadno.. Niste u potpunosti upoznati sa situacijom. Mi o cijeloj toj stvari s državnom maturom nismo znali NIŠTA, a ni profesori. Na svako pitanje koje smo im uputili odgovarali su: ''Ne znamo''. O svemu su nas obavijestili tek prije 2 mjeseca. A ta obavijest izgledala je ovako: ‘’Pisati ćete državnu maturu.’’ Ništa više od toga nisu znali. Usput su nam rekli i da ćemo pisati nacionalne ispite (neke ispiti smo do sada već odradili) što generacije prije nas u strukovnim školama nisu trebale pisati. Ja nisam protiv nacionalnih ispita, dapače, ako žele vidjeti kakva nam je razina znanja neka provjeravaju. Ali što je npr. slučaj sa školom koju ja pohađam (primijenjena) – mi učimo matematiku samo prve dvije godine – i to po 2 sata tjedno. Ne mogu nam se onda na nacionalnim ispitima i državnoj maturi dati isti zadaci kao gimnazijalcima koji je uče sve četiri godine po 4 ili 5 sati tjedno! Pa i sama nastavnica matematike koja predaje i u drugim školama nam je potvrdila da nemamo šanse! Kada smo tražili da nam stave više sati matematike (pazite, mi smo to dobrovoljno tražili! –jer želimo nešto naučiti, a ne propasti zbog kikseva sistema) iz škole su nam rekli da ministarstvo NE DOZVOLJAVA više sati nastave. Znači, kada tražimo znanje neće nam ga dati, ali će nas zato na kraju provjeravati i rušiti. Imamo sreću što imamo dobru nastavnicu matematike koja nam dolazi besplatno održati po jedan sat tjedno matematike (za koji uopće nije plaćena, niti se to igdje smije evidentirati), ali i tada uspijemo malo toga odraditi. Ima još takvih apsurdnih stvari, ali neću duljiti..
    Razlog zašto smo prosvjedovali je potpuna neorganiziranost državne mature. Godinu dana prije provedbe nitko nije znao ništa o tome. I ja se slažem s vama da je državna matura dobra stvar. Najobjektivnija provjera znanja. Ali ne može se jedna tako velika i važna stvar u školstvu mijenjati od danas do sutra. Potrebne su godine prilagodbe. Netko treba educirati i profesore koi će prilagoditi svoj program rada ovisno o onome što se traži na maturi. Treba, osim toga, i barem kod nekih predmeta uskladiti programe svih srednjih četverogodišnjih škola. Ne mogu se sva pitanja ravnati prema gimnazijskom programu…
    Ma dosta mi je pisanja, mogla bih još toliko toga reći, ali pitanje je je li i ovo netko pročitao..
    eva2 09.05.2008. 06:41
  10. Osim toga, ne slažem se da smo manipulirani putem interneta. Bilo bi GLUPO da se nismo koristili internetom koji je danas već postao sastavnim djelom našeg života.
    eva2 09.05.2008. 06:43
Dodaj komentar

nužno
nužno
U novom broju:
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Plan B 10/11 (srpanj/kolovoz '08)

Plan B 10/11 (srpanj/kolovoz '08)

25 velikih pitanja

Zašto se zaljubljujemo? Jesmo li sami i svemiru? Je li moguće putovanje kroz vrijeme? Ovo su samo neka od pitanja na koja su nam odgovarali veliki hrvatski znanstvenici

101 ali bezvrijedan

Kolika je uloga medija u stvaranju zvijezda i poluzvijezda? Tko su ljudi koji često dominiraju medijskim prostorom kada za to nema previše razloga? I zašto, pobogu, svi to čitaju? Mrzimo li ih ili volimo?

Barack Obama

Volontirali smo u izbornom stožeru Baracka Obame, u srcu najbolje organiziranih političkih kampanja. Budući predsjednik nam je rekao...

Pobjednički filmovi

Snimljeni su većinom po istinitim događajima, a inspirativni su jer govore o velikim pobjedama malog čovjeka. Donosimo našu listu najboljih pobjedničkih filmova

Knjiško ljeto

Što čitati tijekom ljeta? Preporučujemo više zanimljivih knjiga, a deset i poklanjamo! Navali narode, još malo pa nestalo

Varljivo ljeto 2008

Sedam DJ-a koje volimo s nama je podijelilo svoje playliste

Goran Rušinović

Već godina Rušinović po Jergovićevom romanu Buick Rivera, snima film, prate ga nedaće, pehovi, slučajne podudarnosti i sretni obrati. Naizmjence. Je li burno stvaranje pri kraju?

Kompletan sadržaj

Kompletan sadržaj

Blogovi
Anketa
nema slijedećih anketastarija anketa

U Planu B treba biti više:

Rezultati

Na vrh © 2008 Kiosk Media, izrada origami web studio